Województwo dolnośląskie potwierdziło plan rozszerzenia oferty połączeń regionalnych na styku z województwem lubuskim. Dodatkowa para kursów KD ma wypełnić wielogodzinną lukę w rozkładzie jazdy w godzinach popołudniowych. Kurs częściowo zastąpi likwidowany pociąg dalekobieżny.
PKP Intercity poinformowało niedawno
o zamiarze likwidacji grupy wagonów pociągu IC Mehoffer z Przemyśla Głównego wyłączanej na stacji Wrocław Główny, która jest następnie kierowana do Zielonej Góry przez Legnicę, Żagań i Żary. Ostatnim dniem kursowania tego składu ma być 13 grudnia. Przewoźnik tłumaczył, że pociąg był wykorzystywany głównie do podróży w stosunkowo krótkich relacjach, a jednocześnie rozszerzona ma zostać oferta połączeń regionalnych.
UMWD: Uzgodniliśmy zmiany w porozumieniu z województwem lubuskim
Teraz potwierdził to samorząd finansujący kursy. – Linia komunikacyjna Wrocław – Legnica – Żagań – Żary – Tuplice – Forst (Niemcy) jest objęta porozumieniem z województwem lubuskim, które obowiązuje do grudnia 2030 r. W wyniku ustaleń między stronami tego porozumienia oferta przewozowa realizowana przez spółkę Koleje Dolnośląskie pomiędzy Legnicą a Żarami od 14 grudnia 2025 r. zostanie uzupełniona o dodatkową codzienną parę kursów – mówi Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Nowy pociąg ma wyjeżdżać z Legnicy w kierunku Żar ok. godz. 18:00. – Zapełnimy więc pięciogodzinną przerwę między połączeniami, która ma miejsce obecnie – stwierdza nasz rozmówca. W kierunku przeciwnym dodatkowy odjazd z Żar ma nastąpić ok. 18:20.
Godziny kursowania różnią się od oferowanych przez PKP IC
W tym przypadku regiony zamierzają wypełnić dwuipółgodzinną lukę w rozkładzie. Kurs wyjeżdżający z województwa dolnośląskiego rzeczywiście w pewnym zakresie zastąpi likwidowany wieczorny IC Mehoffer. Z Żar i Żagania do Legnicy pociąg dalekobieżny wyjeżdża natomiast w godzinach porannych.
Jakkolwiek uzupełnienie oferty KD może zwiększyć atrakcyjność kolei regionalnej, trudno więc mówić, by wieczorny kurs stanowił alternatywę dla wycofywanego połączenia porannego. Przypomnijmy, że najprawdopodobniej w grudniu przyszłego roku dolnośląski przewoźnik przejmie od Polregio obsługę innej trasy na styku województw –
z Żagania do Węglińca. We wrześniu na taki krok zgodziły się bowiem oba urzędy marszałkowskie.